Alternator nowy, używany czy zregenerowany?

Uszkodzenie alternatora może być bardzo kłopotliwe dla pracy całego pojazdu, a także prowadzić do zbyt szybkiego rozładowywania się akumulatora. Zużyty sprzęt trzeba więc koniecznie i jak najszybciej wymienić. Sprzedawcy oferują zarówno fabrycznie nowe, jak i używane elementy. Można również zdecydować się na zakup sprzętu poddanego regeneracji.

Nowy czy używany alternator?

W przypadku uszkodzenia alternatora najprostszym rozwiązaniem wydaje się być wymiana urządzenia na nowe. Najczęściej polecane alternatory to oryginalne, markowe części. Jeżeli jednak właściciel samochodu nie może sobie na taki zakup pozwolić, dobrą alternatywą pozostaje poszukanie zamiennika. Najgorsze rozwiązanie w przypadku problemów z alternatorem to kupno używanego urządzenia o nieznanej historii. Wiąże się to z dużym ryzykiem, że zakupiony w ten sposób alternator wcale nie będzie funkcjonował poprawniej od poprzedniego. Na jego działanie nie jest również zwykle udzielana żadna gwarancja oprócz rozruchowej.

Urządzenie regenerowane

Dobrym rozwiązaniem sytuacji jest także zakup alternatora regenerowanego. Przeważnie takie urządzenie jest dokładnie naprawione i oczyszczone, a nadmiernie zużyte elementy wymieniane są na zupełnie nowe. Poddany regeneracji alternator samochodowy jest również gruntownie testowany, dzięki czemu montaż takiego komponentu związany jest z o wiele mniejszym ryzykiem. Sprzedawcy udzielają na taki sprzęt nawet półrocznej lub rocznej gwarancji. Jednak aby alternator spełniał swoje zadanie, regeneracja musi być przeprowadzona zgodnie z obowiązującymi zasadami oraz w profesjonalnym zakładzie. Koszty zakupu regenerowanego urządzenia można dodatkowo obniżyć, poprzez pozostawienie w zamian starego alternatora.

Cena nowego sprzętu

Zazwyczaj koszt zakupu nowego alternatora waha się od kilkuset do ponad dwóch tysięcy złotych. W przypadku alternatorów używanych i regenerowanych, cena jest o wiele niższa. Dodatkowo można ją obniżyć poprzez oddanie starego urządzenia na wymianę. Bezawaryjna praca alternatora jest jednak na tyle ważna, aby nie oszczędzać przy zakupie sprzętu. Producenci starają się, aby oferowane przez nich alternatory były jak najbardziej wytrzymałe. Urządzenia montowane w nowych samochodach są o wiele bardziej odporne, jednak nie powinno się bagatelizować żadnych związanych z nimi objawów. Uszkodzony alternator może nie tylko nagle uniemożliwić kontynuowanie jazdy, ale również stanowić bardzo poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów wadliwego pojazdu.

VN:D [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Alternator nowy, używany czy zregenerowany?, 5.0 out of 5 based on 1 rating