Nissanblog.pl – nieoficjalny blog

Nissan Almera

Nissan Almera jest niewątpliwie jednym z legendarnych modeli japońskiego producenta. Pierwsza odsłona Almery została wprowadzona na taśmę produkcyjną pod koniec 1995 roku. Samochód sprzedawany był w trzech podstawowych wersjach nadwoziowych: sedan oraz trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Motorem napędowym mógł być jeden z trzech silników benzynowych o pojemności 1.4, 1.6 lub 2.0 w wersji GTI, która była bardzo rzadka w naszym kraju. W sród oferty silnikowej nie zabrakło również wolnossącego diesla.

Trzy lata od wprowadzenia pierwszej Almery, został przeprowadzony facelifting, który obejmował zmienione reflektory, zderzaki i osłonę chłodnicy, a także lampy tylne. W wersji hatchback zmianie uległa również antena zewnętrzna, która została przeniesiona na środkowy tył samochodu. Wewnątrz można było znaleźć nowy elektroniczny licznik przebiegu kilometrów, który wcześniej był analogiczny oraz nowe przełączniki od świateł przeciwmgielnych i ramkę wokół tylnej rejestracji. Zmiany dotyczyły także bardziej technicznych aspektów jak zawieszenia oraz elementów bezpieczeństwa. Pod maską nie było niestety żadnych zmian.

Warto zaznaczyć, że wszystkie egzemplarze przeznaczone na rynek europejski były produkowane w Japonii. Dzięki temu rankingu bezawaryjności TÜV z 2007 roku, Nissan Almera N15 plasuje się aż na 12. miejscu wśród takich wielkich samochodów jak Honda Civic, Mazda 323 czy Volkswagen Golf I.

Dostępne wersje wyposażeniowe w modelu N15 które pojawiały się od roku 1995 do 1998 to: GX, GLX, S, SR, SLX, X1R oraz GTI. Oczywiście były to wersje przed liftingiem. W wersjach po liftingu często można było spotkać również takie jak Emotian, Motion oraz Magic. Określenia te zastąpiły wyżej wymienione nazewnictwo w modelach po liftingu, w ostatniej fazie produkcji, a ich określenie było bardzo trudne. Jedynie nazwa topowej wersji GTI pozostała bez zmian. Specjalnie dla krajów Skandynawii stworzono wersje z podgrzewanymi przednimi fotelami i wycieraczkami przednich reflektorów.

Następcą modelu N15 była Almera N16 a jego produkcja zaczęła się w 2000 roku. Samochód ten był oferowanych w tych samych wersjach nadwoziowych co jego poprzednik N15. Od początku Almerę N16 sprzedawano z dwoma różnymi benzynowymi – 1.5 i 1.8 oraz doładowanym Dieslem z bezpośrednim wtryskiem 2.2 o mocy110 KM. W 2003 roku Almera przeszła modernizację, dzięki której udoskonalono zawieszenie oraz zmieniono wygląd nadwozia i wnętrza. W ramach tych modernizacji zmieniono między innymi lampy z przodu i z tyłu. Do oferty wprowadzono również nowe silnik wysokoprężne pochodzące z oferty Renault – 1.5 dCi o mocy dochodzącej do 82KM. Przez pierwsze miesiące po modernizacji montowany był w dalszym ciągu silnik diesla konstrukcji Nissana 2.2 Di o mocy 110 KM. W późniejszym czasie został również montowany nowy silni Diesla (2.2 dCi) o mocy 112 KM oraz mocniejsza wersja o mocy 136 KM oferowany z 6-biegową skrzynią biegów. Obie wersje silnikowe wyposażone zostały w system Common rail. Egzemplarze przeznaczone na rynek europejski były produkowane w brytyjskich zakładach Nissana.

Exit mobile version