Nissan Micra

Mały i funkcjonalny miejski samochód, produkowany przez koncern Nissana. Na rynku istnieje od 1982 roku pod oryginalną nazwą March. Nazwę „Micra” uzyskał w momencie, gdy samochody te zaczęto eksportować do Europy i USA. Jest samochodem miejskim oraz najmniejszym z modeli Nissana, a pierwszy model miał być konkurencją dla popularnej w tym czasie Hondy City.Wyposażony był w silnik 1000 cm³ oraz najmocniejszy 1200 cm³ dzięki czemu osiągał całkiem przyzwoite osiągi. Następnym model ukazał się w 1992 roku. Zdobył tytuł samochodu roku i była to najpopularniejsza wersja Micry. Na rynku europejskim samochód ten był sprzedawany jako trzy, oraz pięciodrzwiowy hatchback, a na rynku japońskim dostępny był również w wersji jako kombi pod nazwą March Box, cabrio M-Compass oraz w wersji 4×4. Oprócz trzech nowych modeli auto uzyskało również ulepszony silnik Diesla o pojemności 1527 cm³.

Na kontynuacje kolejnego modelu trzeba było czekać aż do roku 2003. Micra 3 generacji została zaprezentowana podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Wersja K12 zbudowana jest na płycie podłogowej Renault Clio, przy wykorzystaniu wielu francuskich podzespołów i z francuskim silnikiem turbodiesla o pojemności 1600 cm³. Auto otrzymało nową stylistykę, która cechowała się bardo dużą śmiałością oraz awangardą, dzięki czemu nie odstraszała już kobiet i była bardzo chętnie kupowana przez nie. Jest modelem który jest nadal w ciągłej produkcji, mimo iż nie jest to ostatnia generacja tego modelu. Najnowsza wersja Micry ukazała się w 2010 roku na wystawie w Genewie.

Pod względem konstrukcyjnym Micrze nie można zarzucić zacofania. Zbudowano ją na nowej płycie podłogowej Nissana o oznaczeniu V, która posłużyła za bazę także dla niedawno zaprezentowanego Juke’a. Nowa Micra jest produkowana w czterech fabrykach rozsianych po całym świecie: w Meksyku, Tajlandii, Chinach i Indiach.W Europie miejski Nissan jest oferowany tylko z dwoma silnikami, a prawdę mówiąc jest to trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1.2-litra, występująca w dwóch wariantach. Bez turbosprężarki, wówczas mamy 80 KM, 108 Nm momentu obrotowego oraz emisję CO2 na poziomie 115g na jeden przejechany kilometr, a także w mocniejszej odmianie z turbiną i bezpośrednim wtryskiem, która produkuje 98 koni mechanicznych oraz 142 Nm momentu obrotowego przy emisji 95g/km.

 

 


Tagi: ,