Nissanblog.pl – nieoficjalny blog

Nissan Navara

Ten średniej wielkości pickup produkowany jest od 1986 roku. Jego rozwiązania techniczne wykorzystano później w Nissanie Pathfinderze, z którym do dziś jest spokrewniony.Model Navara to jeden z pickup-ów Nissana, który od samego początku produkowany był na rynek Europejski. Model ten występuje w wersji 2- i 4-drzwiowej. Największymi rywalami Navary są: Toyota Hilux i Mitsubishi L200, które również posiadają nadwozie typu pick-up.

Od 2005 roku dostępna jest Navara III, zbudowana na płycie podłogowej F-Alpha i stylistycznie nawiązująca do modelu Titan, największego pickupa marki. Nazwa auta pochodzi od Nawarry, krainy w Hiszpanii. Jak wcześniej wspomniałem, Navara pod względem stylistycznym, bardzo przypomina Pathfindera, także pod względem wyglądu wnętrza. Również w tym przypadku ma to swoje odzwierciedlenie w prostych, masywnych kształtach dających wrażenie dużej solidności.

W Navarze w najwyższej wersji wyposażenia mamy 3 opcje napędu 4×4, napęd na 2 koła i napęd 4×4 z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Nissan do napędu Navary proponuje dwie jednostki wysokoprężne. Słabsza ma 2.5 l. pojmemności i osiąga moc 190 KM mocniejsza zaś jest nieco większa – 3.0 l., 231 KM. Wersja 2.5 Diesel może współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. 3.0D występuje w ofercie wyłącznie z siodemiobiegowym automatem który niezwykle szybko zmienia biegi umożliwiając sprint od 0 do 100 km/h w czasie 9,3 s. Prędkość maksymalna? 195 km/h. Zawieszenie przednie: niezależne, wahacze poprzeczne, kolumny zawieszenia.

O bezpieczeństwo pasażerów dba obszerny program systemów pasywnych (strefy kontrolowanego zgniotu, boczne poduszki i kurtyny powietrzne) i aktywnych (ABS, EBD, BA).

Exit mobile version