Nissan 370Z

Nissan 370Z jest ostatnim, szóstym modelem z seria Z, która została zapoczątkowana w latach 70 przez model Datsun 240Z. Jest to seria samochodów sportowych Nissana, która cechuje się wysokim standardem w stosunkowo niskiej cenie. Premiera Nissana 370Z miała miejsce w 2008 roku na wystawie w Greater Los Angeles Auto Show, a jego masowa produkcja rozpoczęła się rok później. W Japonii samochód ten jest sprzedawany pod nazwą Nissan Fairlady Z.

Sportowy Nissan jest dwudrzwiowym, sportowym coupe z napędem na tylne koła. Jego poprzednikiem jest model 350Z, który był największa rewolucją w tej serii. Najnowszym model nawiązuje do niego nie tylko wyglądem, ale również podzespoły zastosowane w obydwu modelach są w większości te same. Sama stylistyka samochodu, choć miała innego konstruktora, jest bardzo zbliżona do poprzednika. Największe podobieństwo można zauważyć w bryle nadwozia, która oprócz zmienionych świateł i bardziej zaokrąglonego tyłu, nie różni się praktycznie niczym. Choć trzeba przyznać, że znajduje się w niej o wiele więcej detali, które przyciągają oko, takich jak przetłoczona linia boczna oraz pokrywa silnika i imponujące felgi. Samochód jest bardziej kompaktowy od swojego poprzednika, Ma krótszy rozstaw osi, a do jego produkcji wykorzystano więcej lekkich materiałów, dzięki czemu lepiej zachowuje się na jezdni, ma większe przyspieszenie oraz lepiej pokonuje zakręty. Całe nadwozie zyskało bardziej drapieżny wygląd oraz smuklejszy aerodynamiczny dach, a subtelnie podniesiona linia tylnego, bocznego okienka, nawiązuje do modelu 270Z.

Niezależnie od tego, czy w momencie zakupu bierzemy pod uwagę wersję nadwoziową coupe, czy też roadstera, kabina pasażerska pomieści jedynie dwie osoby. Wnętrze samochodu zostało tak stworzone, by dać kierowcy i pasażerowi maksimum przyjemności z jazdy. Świetnie wyprofilowane fotele o szerokiej regulacji oraz sportowo niską pozycję siedzącą, a wzmocnienia strukturalne umieszczone za nimi zapewniają ich o wiele większą sztywność. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza stoi na bardzo wysokim poziomie i została poprawiona w stosunku do poprzedniego modelu. Wzorem nowoczesnych samochodów sportowych silnik uruchamia się przyciskiem Start / Stop a najważniejsze informację są wyświetlane na przejrzystym wyświetlaczu. Wygoda obsługi i czytelności samego wnętrza stoi na fenomenalnym poziomie, dzięki czemu jazda tym samochodem to przyjemność sama w sobie.

Jeśli chodzi o serce samego samochodu, to Nissan przygotował dla niego wyłącznie jedną jednostkę, ale za to nie byle jaką. Jest nią silnik V6 GT o pojemności 3,7 l i imponującej mocy 328 KM. Dzięki temu silnikowi samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 s i 5,6 s w przypadku skrzyni automatycznej. Został on także wyposażony w bezstopniową regulację faz rozrządu zapewniająca lepszy rozkład mocy na całym zakresie obrotów silnika, który wynosi aż 7000 Obr/min. Gdy na wyposażeniu mamy skrzynię manualną, otrzymujemy z nią system synchronizujący zmianę biegów z prędkością obrotową silnika. Polega ona na otworzeniu przepustnicy przez komputer pokładowy, przyczyniając się do zwiększenia obrotów silnika wyrównujących obroty po zmianie biegów.